NOW BOARDING

Sunday, April 6, 2014

LOVEHUT : Dilema Relay

Untuk memberi harapan kepada seorang yang kita rasa sayang kepadanya amatlah sukar. Jangan bagi harapan andai diri belum bersedia, jangan berharap andai diri belum yakin. 


I nak try, tapi i x berani, i takut u kecewa. 
Antara ayat femes yang selalu berputar. 
Kita kena faham situasi kita, 
Kalau dgn bersamanya adalah untuk meninggalkannya, adalah lebih baik jangan bersama. Biar dia bahagia bersama orang lain. 

Mungkin nampak mcm cepat give up, but kita kena realistik kan. Kalau kita xmampu, jangan. 

Tapi ada juga situasi yang bila kita let go je si dia, kita yang mnyesal. Actually dalam perkara macam ni, biasanya bila dua2 dah mula kenal, rapat... So kalau nak pakai cara awal td, dont start. 

Dah start, xboleh berundur... Confession adalah yang terbaik. Ckp elok2 dan bgtau dia, yang kita akan terima walau apa pun keputusan dia. Part ni, kalau dia ok, cun lah. Tp kalau kena reject, at least terhormat kan, dia pun akan acknowledge effort kita. 

Situasi paling x best, bila kita suka dia, tapi dalam masa yang sama, kita ada choice lain juga. Kita x yakin yang dia tu tulang rusuk kita. Maknanya kat sini, kamu belum bersedia kawan, sbb kamu ragu2 lagi. Kalau dah ready nak disatukan, kamu xkan fikir panjang. Siyes.

Hey, jangan nak dilema sangat. Ada satu cara yang terbaik ni iaitu "friendship". Why cant a man and a woman be just friends. persahabatan n perhubungan ni lain, majoriti yang bersahabat, walau lama mana x jumpa pun, still kawan. But if once jd ex, awkward gile bila keluar sama2 lagi kan... 


So, xsalah kalau kita ajak kawan dulu. Kenal dia, and no komitmen . Jgan risau, boleh jadi " baby, i'm in love with my bestfriend" ... Lucky. 

Apalah guna hidup, andai hidup hanya bersedih. 



2 comments:

  1. Agree 852% on this part - "Why cant a man and a woman be just friends. persahabatan n perhubungan ni lain, majoriti yang bersahabat, walau lama mana x jumpa pun, still kawan. But if once jd ex, awkward gile bila keluar sama2 lagi kan... "
    Nice entry. Good job bro!

    ReplyDelete